Äkta vänner ?

Hur vet man om man är vänner eller bara kompisar? Kompisar hälsar man på om man råkar träffas eller hänger med på en fest. Vänner kan man prata med i telefon i flera timmar om ingenting, sover över och berättar saker som man inte vill att alla ska veta.
Men finns det ingenting mittemellan?
Om man har varit vänner som sovit över och berättar dom största hemligheterna för varandra, men att en av vännerna bara förändrar sig helt. Vad är det? Man kan ju inte bara hoppa ner ett steg och kalla varandra för kompisar. Man kan heller inte lotsas som om man inte känner varandra, för det finns ju ingen som känner en bättre än en riktig vän eller någon som varit en vän.
Många tjejer gillar att snacka skit om folk (vilket jag tror alla redan vet) men snackar någon skit om någon till mig så är jag oftast säker på att det personen går till någon annan och säger massa chit om mig.
En anledning till att tjejer ofta förlorar vänner är att de hänger upp sig på små saker, blir irriterade och låter det gå ut över vännerna. I en del tjejers värld kan ett problem vara att inte veta vad man ska ha på sig för kläder i morgon eller maskaran är slut, vad är det för problem?
Så tjejer borde sluta wajna, det vinner  man många vänner på!

Olivja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0