Tillbaka i mys-Sverige

Hej.

Nu har vi varit hemma i 11 dagar, vilket jag tycker är jätteskönt. Det allra bästa med att vara hemma är att jag inte behöver vara orolig över vad maten innehåller. Speciellt när det gäller Isabelle, hon är laktos- och glutenintolerant. Varje gång vi åt tillsammans så var det lika nervös, jag fick seriöst ont i magen ibland. För vissa människor är så korkade, när man säger att till att det inte får vara mjöl i maten för att hon blir sjuk, så serverar de ändå bröd på samma tallrik. Som tur var klarde hon sig hela resan.

En annan väldigt bra sak med att vara hemma är att det är så mysigt med vinter, speciellt nu när det är snö!
Jag gillar verkligen att det är mörkt ute när man kommer hem från skolan. Jag brukar sätta mig vid fönstret och dricka nyttigt grönt te med sojamjölk i. Det är mysigt, speciellt om man har något trevligt sällskap.

Detta är mitt första inlägg här på Sparrebloggen och jag hinner tyvärr inte skriva mer för tillfället, men jag kanske skriver någonting mer nästa termin.

God jul och gott nytt år önskar tant Vengemyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0